Рекомендації батькам першокласників

1. Підтримуйте в дитині прагнення бути школярем. Розповідайте дитині про свої шкільні роки, це підвищить його інтерес до школи.

2. Обговорюйте з дитиною ті правила і норми, з якими він може зустрітися в школі. Пояснюйте їх необхідність і доцільність.

3. Не пропускайте труднощі, можливі у дитини на початковому етапі оволодіння учбовими навиками. Пам'ятайте, що дитина має право на помилку

4. Підтримуйте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення людини.

5. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.

6. Поважайте думку першокласника про свого педагога.

7. Не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

8. Пам'ятайте, у першокласника повинно залишатися досить часу для ігор і відпочинку.

Рекомендації батькам з розвитку навчальних навичокПідготовка руки до письма· Ліпити, конструювати.· Обводити різні предмети, шаблони.· Штрихувати малюнки, розфарбовувати.· Вирізати різні малюнки, фігурки.· Нанизувати колечка, намиста і т.д.· Відгвинчувати, загвинчувати, закручувати і т.д..· Перебирати дрібні предмети.· Шнурувати.Розвиток процесів увагиВсі властивості уваги значно розвиваються в результаті вправ: - Викладання візерунка з мозаїки;- Викладання фігури з паличок за зразком;- Виключення зайвого;- Знаходження відмінностей у двох схожих картинках;- Знаходження двох однакових предметів серед безлічі;- Нанизування намистин за зразком;- Срісовиванія по клітинках;- Знаходження однієї букви в газетному тексті (при повторі вправи кількість зазначених літер за одиницю часу збільшується).(* При виконанні завдань не квапте дитину, враховуйте його індивідуальні особливості і темп діяльності, в якому він працює. Усуньте відволікаючі фактори.)Розвиток розумових операційУчіть дитину:• Порівнювати і зіставляти предмети, знаходити їх подібності та відмінності.• Описувати різні властивості оточуючих його предметів.• Дізнаватися предмети за заданими ознаками.• Розділяти предмети на класи, групи шляхом виділення в цих предметах тих чи інших ознак.• Знаходити протилежні за значенням поняття.• Визначати родо-видові відносини між предметами і поняттями. Розвиток пам'яті• Зацікавте дитини тією інформацією, яку він вивчає, так як висока мотивація навчання робить дуже великий позитивний вплив на пам'ять• Слідкуйте за тим, щоб той матеріал, який потрібно запам'ятати дитині, був йому зрозумілий.• Враховуйте, що час для вивчення матеріалу краще поділити на розумні часові відрізки, так як малими порціями матеріал запам'ятовується не тільки швидше, але і надовго.• Пропонуйте при заучуванні дитині промовляти вголос• При появі у малюка явних ознак втоми зробіть перерву.• Попросіть дитину вивчений матеріал повторити на другий день.

Рекомендації батькам, щодо організації виконання домашнього завдання.
Ось кілька порад, які допоможуть найбільш ефективно справитися з домашнім завданням у короткий час.
1. Прийшовши зі школи, дитині не варто приступати відразу ж до домашніх завдань. Лише пообідавши і відпочивши 1-1,5 години, можна взятися за науку.
2. Краще почати роботу з легкого, з того, що у дитини виходить швидше, а потім вже беріться за складне завдання. А інакше, взявшись за трудомістку роботу, на яку, як правило, йде багато часу, дитина швидко втратить працездатність і час.
3. Дайте можливість дитині під час занять трохи відпочити. Робіть 10 хвилинні перерви для відпочинку через 20-30 хвилин напруженої роботи. Під час перерви можна злегка підкріпитися фруктами, випити кисіль або сік. Включите улюблену музику, і нехай ваша дитина просто трохи порухається.
4. Учням старших класів перерив допускається через 40-45 хвилин роботи. Виконання відразу всього завдання без перерви не призведе до потрібного ефекту. 45 хвилин - це той час, який доросла людина здатна використовувати для напруженої роботи, не відволікаючись.
5. Підказуйте дитині, як правильно спланувати час для виконання завдань, за що в першу чергу слід взятися. І так поступово ваша дитина буде все рідше вдаватися до допомоги дорослих і почне привчати себе до самостійності.
6. Важливо пояснити дитині, що вона завжди може розраховувати на вашу допомогу, і, якщо знадобиться ваша підтримка, ви в будь-який момент зможете залишити свої домашні турботи і допомогти йому в навчанні.
7. Дитині потрібно обов'язково мати своє певне місце для занять. Якщо немає можливості користуватися цілою кімнатою, то тоді підійде і її частина. Головне - ізолювати цей куточок і облаштувати зручними меблями, які б підходили по зрісту дитини. Кухня не є тим місцем, де вашій дитині зручно буде робити уроки, якщо до того ж у цей момент ви будете займатися приготуванням вечері і переглядом телевізора. Такою «участю» можна тільки нашкодити дитині, тому що буде відволікатися його увага.
8. Освітлення організовуйте ліворуч, а якщо дитина лівша, то - праворуч. Вимкніть телевізор і комп'ютер - цей головний «помічник» у відволіканні уваги.
9. Формуйте звичку доводити розпочату справу до кінця, навіть якщо доведеться чимось жертвувати
10. Хваліть дитину за своєчасно та якісно виконане домашнє завдання
11. У старшокласників, як правило, навчального навантаження стає більше, а час на її виконання скорочується за рахунок комп'ютера і перегляду телевізора. Тому необхідно настояти на виконанні домашнього завдання в першу чергу. А потім тільки розваги та інші справи. Вимкніть телевізор та комп’ютер - цей головний «помічник» у відволіканні уваги.

Охорона дитинства

Взаємодія педагогічних працівників навчальних закладів та служби щодо захисту прав дітей

Про встановлення законодавством України відповідальності батьків за утримання, виховання та навчання дітей

Кiлькiсть переглядiв: 2